Tujuan laporan projek

     Laporan adalah satu bentuk penyataan yang logikal dan tersusun. Ianya mengandungi bahagian-bahagian, tajuk-tajuk dan subtajuk-subtajuk. Sebab-sebab laporan ditulis=
  1. Mengenalpasti masalah
  2. Memberikan maklumat dan fakta
  3. Mencadangkan penyelesaian
  4. Mencadangkan tindakan yang perlu dilakukan
  5. Membuat kesimpulan
  6. Menilai sesuatu penyelidikan atau aktiviti
  7. Membuat rekod sesuatu peristiwa
  8. Menganalisi aktiviti perniagaan
  9. Mensintesis sesuatu pelan tindakan
  10. Menghuraikan sesuatu peristiwa, prosedur, tindakan dll. 

Menyusun, mengedit, dan menyimpan gambar – gambar projek

Cara susun, edit, dan simpan
  1. Menerima atau memperolehi gambar – gambar projek/kerja daripada pengurus melalui aplikasi WhatsApp.
  2. Memuat turun gambar tersebut dan simpan dahulu di dalam fail
  3. Mengenalpasti gambar – gambar projek sebelum disusun
  4. Menggunakan Microsoft Word untuk menyusun gambar tersebut
  5. Susun gambar tersebut mengikut urutan yang betul
  6. Edit gambar tersebut jika perlu di edit
  7. Apabila telah siap dibuat, perlu ditunjukkan kepada pengurus
  8. Simpan gambar – gambar tersebut di dalam fail dengan baik
Contoh Laporan Projek Mengikut Format